vrije dag 21 juni dinsdag - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van christenwilleke - WaarBenJij.nu vrije dag 21 juni dinsdag - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van christenwilleke - WaarBenJij.nu

vrije dag 21 juni dinsdag

21 Juni 2016 | Guatemala, Panajachel

Zou het vandaag hier ook de langste dag zijn?
'S morgens rond half 6 is het licht en om half 7 donker.
Vandaag geen verplichtingen, we gaan het natuurreservaat hier in de buurt bekijken. Het zou hier ongeveer 2 km vandaan liggen, dus makkelijk te voet te doen.
Na het ontbijt vertrekken we, het is prachtig wandelweer. Onderweg komen we langs de brandweer, 2 oude amerikaanse auto's , wordt door vrijwilligers gerund.
Na ongeveer een half uurtje komen we bij het reservaat aan.
We gaan eerst naar de vlindertuin met allerlei kleuren vlinders en een verdwaalde waterschildpad. We gaan verder en genieten van het uitzicht boven op de berg over het meer. We komen via hangbruggen uit bij een waterval. De bomen hier zitten vol bromelia's en orchideeen. Dan komen we bij de apen uit, maar die zitten achter een hek, dat is een beetje jammer.
Halverwege de middag wandelen we weer terug naar Panajachel, en het weer is nog steeds stralend.