Pacaja vulkaan - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van christenwilleke - WaarBenJij.nu Pacaja vulkaan - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van christenwilleke - WaarBenJij.nu

Pacaja vulkaan

23 Juni 2016 | Guatemala, Antigua

Vandaag staat er een bezoek van de Pacaja vulkaan op het programma.
Onze gids komt ons om 9 uur ophalen. Dan vertrekken we, onderweg zien we de fuego een flinke uitstoot van rook en as geven.
Het is ongeveer een 1.5 uur rijden van Antigua. Daar aangekomen bleek dat we een albino gids hadden, Pancho genaamd.
Het was een pittige klim om de 2500 m hoge vulkaan te beklimmen, we gaan tot 2000 m hoog, we genieten van het prachtige uitzicht, boven maakt de gids een gat in de lava en kunnen we zo marshmallows roosteren. De gids had een lunch voor ons meegebracht die we daarboven genuttigd hebben. Daarna zijn we met de terugtocht begonnen, dat ging een stuk sneller, Christ moest zijn pet onderweg weer laten liggen, maar Pancho was zo vriendelijk om even terug te lopen.
Beneden gekomen weer moe en voldaan terug naar Antigua.