De chickenbus - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van christenwilleke - WaarBenJij.nu De chickenbus - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van christenwilleke - WaarBenJij.nu

De chickenbus

24 Juni 2016 | Guatemala, Antigua

Vanmorgen er vroeg uit om een aantal bedrijven te gaan bekijken. We pakken de lokale chickenbus naar Dueñas. We hadden met Steffie afgesproken bij de kerk en kwamen daar ook samen aan. Binnen een paar minuten kwam de bus, snel instappen want voor je goed en wel in de bus staat begint hij alweer te rijden. Het zijn oude amerikaanse schoolbussen, dus bedoeld voor kinderen. De zitplaatsen zijn niet ruim. In Dueñas bij het benzinestation uitgestapt, en daar stond Judith ons al op te wachten om naar de strelitia farm te gaan van haar oom.
Een prachtig bedrijf die de bloemen voornamelijk naar Nederland exporteerd. Naast de strilitias hadden ze ook nog advocado's tomaten en selderie. Vanaf dat bedrijf had je een prachtig uitzicht op de vulkaan Fuego, die vandaag mooie rookwolken uitspuwde.
Daarna zijn we naar een maccadamiafarm gewandeld daar vlak in de buurt.
Een bedrijfje met een bijzondere wc, mooie rondleiding en tot slot nog een gezichtsmassage.
In het restaurant hebben we pancakes met maccadamiabutter geëten, wat heerlijk was.
Daarna zijn we weer verder gewandeld naar het bedrijf waar Steffie werkt. Eerst de paprika kas bekeken die Steffie onder haar hoede heeft, en daarna haar 'kantoor'. Het zag er allemaal best netjes uit, en na de lunch geëten te hebben die Steffie had meegebracht, hebben we de chickenbus terug naar Antigua gepakt. Christ gedroeg zich als echte toerist en heel de bus werd er vrolijk van.
Voor het diner zijn we naar een nacho tent geweest, waar we heerlijk geëten hebben, wel veel maar ook heel lekker.